03 Mei 2010

The missing Block L and Block M oil field scandal ...in support of Dr. M

Following is the latest posting by Rocky Bru on the oil field scandal:

If there's a need for a Royal Commission of Inquiry, this is the one. After the expose by Dr M on his blog, Lim Kit Siang came out asking that Abdullah Ahmad Badawi explain himself. Dollah did but his explanation was lame, as lame as Kit Siang's call for the explanation in the first place. We are talking about a possible loss of USD100 billion in revenues, the possibility of a "Midnight Regulation", a major scandal involving the Prime Minister's Office, the Cabinet, a foreign government, and our national assets and the best anyone came out is, "Pak Lah, explain yourself"?

Call for a Royal Commission of Inquiry, Kit Siang! Do your job without fear and favor!

3 ulasan:

Shaf Nor berkata...

Melayu bukan lagi kaum majoriti di Malaysia, tak sedar-sedar lagi ke?
Cuba ikut macam Chua Tee Yong anak Chua Soi Lek.
Di atas keberanian dia meliwat semua Ahli Parlimen Melayu dalam persidangan Parlimen pada 16 Mac lalu, MCA hadiahkan dia jawatan Timbalan Menteri!
Bacalah kisah kehebatan dia di www.merdeka-online.net.
Orang Melayu sekarang dah lumpuh ke… tidur ke?
Semakin membongkok le kamu semua Melayu ni...

Taming Sari berkata...

Melayu sedang mengalami dilema yang lebih teruk dari dilema yang dihenoh-hebohkan Dr M pasca 13 Mei 1969.Dasar mengalah atau policy of appeasement yang diambil oleh pucuk kepimpinan UMNO (Baru) mutakhir melalui Gagasan 1 Malaysia sedang meminggirkan Melayu;menimbulkan kemarahan umat Melayu. Ini adalah strategi pecah perintah klasik untuk menimbulkan kemarahan Melayu terhadap bukan Melayu, khususnya kaum Cina.Kemarahan Melayu penting bagi dalang wayang politik UMNO (Baru) ketika pucuk kepimpinan parti itu mula sedar peluang mereka untuk kembali mengekalkan Kerajaan Persekutuan dan beberapa Kerajaan Negeri pada PRU 13 kelak amat tipis sekali. Momentum kemarahan Melayu yang kian menghangat ini penting demi menimbulkan suatu senario ancaman terhadap Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam. Senario sedemikian sengaja dipupuk dan dicari-cari demi menyekat Pembangkang dari menubuhkan Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri-Negeri jika mereka berjaya menumpaskan BN/UMNO (Baru) pada PRU 13 nanti. Percayalah, kemarahan umat Melayu mutakhir didalangi suatu konspirasi halus kalangan pemuka UMNO (Baru) yang menyedari peluang mereka untuk kembali berkuasa melalui proses demokratik amat tipis sekali pada PRU 13 nanti. Tangan halus lagi licik Dr M dapat dilihat dalam konspirasi politik jahat ini.

Tanpa Nama berkata...

Saya bersependapat dengan Taming Sari bahawa tangan-tangan halus kalangan pemimpin UMNO sedang menunggang kemarahan massa Melayu untuk menyekat kemaraan pembangkang dalam proses politik secara demokratik menjelang Pilihanraya Umum Ke 13. Lihat sajalah tindak-tanduk NGO massa Melayu Perkasa mutakhir ini dan kita dapat memahami apa yang dimaksudkan oleh Taming Sari itu. Melayu janganlah lagi biarkan diri terus tertipu oleh pemimpin2 politik jika tidak mahu hilang di dunia.