30 Oktober 2008

JANGAN CETUS API PERKAUMAN..HORMATILAH PERLEMBAGAAN NEGARA

Sejak akhir-akhir ini, hati nurani Atok menjadi semakin bimbang dan gusar dengan tingkah laku kalangan para pemimpin politik tempatan - baik di pihak pembangkang mahupun parti pemerintah Barisan Nasional - yang semakin cabul lagi galak bermain api perkauman dengan sewenang-wenangnya mengungkit isu-isu yang menyentuh sensitiviti sectarian. Anak cucu Atok yang rata-ratanya berpendidikan tinggi ini nampaknya mula bersikap terburu nafsu dan langsung tidak mengambil kira keperluan untuk meluhurkan Perlembagaan Negara. Tampaknya anak cucu Atok di dalam sebuah negara berbilang kaum dan agama ini dah mula hilang pedoman. Agaknya inilah apa yang diumpama oleh nenek moyang Atok dulu sebagai "Kadok dah naik junjung" atau "Ikut hati mati, ikut rasa binasa." Itulah sebabnya selama ini Atok asyik konsisten menyuarakan pandangan yang semata-mata ingin mengingatkan anak cucu tentang racun berbahaya fahaman neo-liberalisme yang cuba ditanam oleh kalangan anasir subversif asing. Dengan perasaan hambar lagi kecewa atas fi'il tak semenggah anak cucu mutakhir ini, berikut disiarkan kenyataan rasmi seorang kaum kerabat blogger Atok dari kawasan Parit Sulong, Batu Pahat, Johor, Datuk Ruhanie Haji Ahmad, atau nama timangan beliau Ron (http://www.kuda-kepang.blogspot.com/), selaku Ketua Penerangan Pertubuhan Bumiputera Perkasa (PERKASA) - sebuah badan bukan kerajaan yang memperjuangkan kepentingan Bumiputera, khususnya orang Melayu - mengenai apa yang dikatakan oleh Naib Presiden MCA, Datuk Liow Tiong Lai. Kenyataan yang dikeluarkan semalam (Rabu 29hb Oktober, 2008) ini telah direstui oleh YB Datuk Ibrahim Ali selaku Presiden PERKASA.
Si Bongkok
Mutakhir ini terdapat beberapa pihak yang seolah-olah sengaja bertindak untuk memprovokasi kesabaran Bumiputera dan mempertikaikan semangat Fasal 152 dan Fasal 153 yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.
Terbaru sekali, Naib Presiden MCA, Datuk Liow Tiong Lai, telah dilaporkan oleh pelbagai media perdana pada 28 Oktober 2008, sebagai telah meminta kerajaan menghapuskan syarat pemilikan 30 peratus ekuiti bumiputera dalam syarikat-syarikat senaraian awam bagi memastikan ia terus bersaing.
Liow juga dipetik sebagai berkata pada 27 Oktober 2008, bahawa “ekuiti perlu dibuka, berikan kelonggaran agar sesebuah syarikat itu berdaya maju dalam menghadapi situasi ekonomi dunia yang semakin meruncing.”PERKASA amat kesal dengan kenyataan di atas.
Ia adalah satu tindakan ekstrim oleh pihak yang seolah-olah buta sejarah, sengaja cuba memprovokasi perasaan Bumiputera seluruhnya, dan dengan terang-terang mempertikaikan Fasal-Fasal tertentu dalam Perlembagaan Persekutuan.
Kenyataan itu juga hanya mencerminkan ketidakbijaksaan dan kedangkalan minda segelintir barisan kepimpinan baru MCA dalam memahami serta menghormati semangat Perlembagaan Persekutuan, terutamanya yang termaktub dalam Fasal 152 dan Fasal 153.
Oleh itu, PERKASA memberi amaran keras kepada pemimpin MCA terbabit dan pihak-pihak lain yang kini cuba menyemarakkan sentimen perkauman di kalangan rakyat Malaysia pelbagai keturunan, agama, budaya dan latarbelakang ekonomi, supaya jangan ulangi apa jua kenyataan atau tindakan yang boleh menjejaskan perpaduan dan ketahanan nasional.
PERKASA juga mendesak Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi supaya memecatkan Liow daripada kabinet negara dengan seberapa segera. Mana-mana individu yang tergamak mempersoalkan semangat Fasal 152 dan Fasal 153 Perlembagaan Persekutuan tidak layak dan tidak boleh diizinkan berada dalam Jemaah Menteri Malaysia.
Liow juga wajar dikenakan tindakan ini kerana beliau juga telah meminggirkan nasihat Majlis Raja-Raja Melayu mengenai kontrak sosial yang terkandung dalam satu kenyataan rasmi baru-baru ini.
Terima kasih.

Ruhanie Ahmad
Ketua Penerangan Perkasa.

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salamullah dari ana....apakah tindakan yang akan di ambil oleh pak lah selepas ini.....mungkin saudara sahaja lebih tahu tindakannya.....tak apa la......kita tengoklah apa akan jadi selepas ini....takan orang - orang melayu nak kata.....tak apa la, nanti kita juga dipijak kepala olehnya......kalau faham sejarah..ok le tu...tapi bagi yang buta sejarah tu....tak apa la!!!!!! Terima kasih kepada PERKASA yang mana masih lagi ada ngo's melayu yang nak mempetahankan tapi jangan dok tak pa la juga.....hilang lah perkasa timbul perkosa....abis - abis pun clim perkeso......ana dal ya nun....

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong kenyataan PERKASA.
arjuna waspada

Tanpa Nama berkata...

Saya nak tanya kat mana nya kuota bumiputera 30 % yang menjadi kesusahan kapada MCA dll ? Tolong lah jawab MCA,adekah 30 % itu merampas hak orang bukan Melayu secara ape pun? 30 % bukan 100 % !
Orang bangsa Cina yang pandai matematiks dan perakaun mesti tahu kira bahawa 30 % bukannya sama dengan 100 %.Seingatan saya tiada satu pun Parti Melayu minta rampas atau sudah rampas kesemua harta asset bisnes bangunan bank kilang ladang hotel farmaci warung kedai makan lori kenderaan wang saham rumah perabot emas dan apa saje harta kepunyaan dan milik orang Cina ke atau orang lain !!! Kalau ada pengambilaan itu pun pakai duit PNB dll pakai duit cash money dan beli overpriced.MCA sudah lupa.Lupa bolih maaf.Tapi jangan main dengan sentimen mentang PM sekarang dah buat “keterbukaan”.
arjuna waspada

Tanpa Nama berkata...

Dulu ketika pohon kelapa tegak merimbun, masyarakat kura-kura di belantara sentiasa kagum sambil mendongak ke udara. Kini bila dah tumbang menyembah bumi, dipijak-pijak oleh masyarakat kura-kura hanya sebagai titian. Moral ceritera ini, wahai anak bangsa kalian, jangan dibiarkan bangsa kita di negara ini terus jatuh menyembah bumi akibat kedurjanaan, pengkhianatan dan korupsi oleh kalangan yang diberi amanah memimpin kita. Kita ada sampai March 2009 utk membetulkan keadaan bangsa yang dah nazak ini. HIDUP MELAYU!!!

Tanpa Nama berkata...

salam untuk bogyman, tahniah dan syabas ana kalungkan untuk tok, tapi la ni ana juga bimbang bukan saja hak hak melayu sudah mula berani diusik oleh bangsa lain tetapi telah menular kepada anak - anak melayu kita la ni anak perempuan melayu yang mana telah dicabuli oleh bangsa asing, ana buka apa takut perpatah "Melayu tidak Hilang DiDunia" akan hilang yang mai melayu shah rukh khan dan rano karno. ana bukan apa orang melayu kita asik kata tak pa la......tak pa la, la ni tak boleh kata tak pa la, kena kata mana boleh baru boleh laungkan Malaysia boleh. la ni keris melayu hanya ada PERKASA saja kalau PERKASA pun ada keris tumpul kita ke guna cangkul la pulak. baru betul ikut seruan pak lah jadi petani............

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak agama dan bangsa selamat, ikut 3 petua berikut:
1. Perasaan sayangkan agama/bangsa perlu dipupuk dari rumah lagi,yakni sebelum seseorang itu capai akil baligh.
2. Kalau tiada didikan dari ibubapa/penjaga tentang kasih agama/bangsa sebelum seseorang itu capai akil baligh, jangan harap mana-mana parti politik/kerajaan dapat memupuknya.
3. Tanpa kedua2 perkara di atas, segala seruan yang berirama jatidiri agama/bangsa seperti anti politik wang dan sebagainya hanyalah sekadar mainan politik machiavelli yang mana matlamat menghalalkan cara.

Bendahara Tepok

Man Batu Bara berkata...

Psiko budaya orang kita Melayu ni memang dari jenis manusia lemah lembut dan cepat memaafkan kesalahan orang. Tapi ini bukan bererti kita mudah lupa.

Sabar Melayu sabar berhemah
Sekali hilang buruk padahnya.....
...KEPADA YANG BERKENAAN, SENDIRI MAU INGAT

Kiyai Salleh Jr berkata...

Inilah akibatnya tak berhemah bila nak cabut keris. Pantang pendekar Melayu bila keris dah terhunus tak menikam orang. Ini aksyen aje, konon nak bela bangsa dengan mencium keris dan menghunusnya atas pentas. Tapi baru kena sergah dah menggelabah. Bukan aje tak jadi tikam tapi mintak maaf pulak tu.Cis berguru kepalang ajar!! Sebab itu bangsa lain tak pandang kita sebelah mata pun. Dia orang nengok kita macam bangsa dayus. Inilah akibat generasi pemimpin pelapis masakini ramai yang terpengaruh racun halus Yahudi Zionis dengan budaya Hollywood dan yuppies. Cari kawan2 pulak dari kalangan yang punya nama glamour dalam surat beranak..langsung tak tersenarai dalam senarai malaikat Mungkar Nangkir.Cis cabar sekali anak cucu zaman sekarang!!!

Alif Ba Ta berkata...

Melayu tak pernah rasis (racist)
Dlm kamus Melayu tak de perkataan rasis
Kalau Melayu rasis
tak kan taukeh Cina boleh buka kedai runcit di tengah2 kampung
Melayu tak pernah rasis
Yang rasis elit politik dan pentadbir Kerajaan Melayu
Hasut Melayu marhaen benci Cina India
Belakang Melayu marhaem, elit kita sakau duit Cina India
Sakau punya sakau
sekarang dah jadi melampau
duit Yahudi-Nasara pun korang pulun
Negara pun nak digadai
Ya Alllah kau laknatilah mana-mana pemimpin kami yang bersekongkol dan mengikut kehendak kaum-kaum yang menganiayai nabi-nabi mereka sendiri, setelah pengetahuan datang kepada para pemimpin ini...AMIN YA RABBALALAMIN

good man berkata...

It is undeniable that malays are stupid, incapable and lazy. Why don't they just humbly admit the facts and repent and learn from other races especially Chinese?

What is the point to argue here and wasting time again?

From the first onwards we were merely telling the truths. It wasn't us who think that way but their own Badawi as well.

All malays should go and read the newspaper, even Badawi is ashamed of maintaining the NEP after 34 years of implementing it and these malay baboons are still asking for it.

Even Badawi wanted them to compete on a level playing field.

So what does all these tell the world? It sends a very clear message that it is malays themselves who are incapable and lazy and they don't even want to admit it and make a change!

That is the biggest shame of all.

Can't you see, it is all back to square one. Year in, year out, some talk for half an hour, some one, some two. Some sing, many belt out their most recent released 'pantun'.

After all. Malays are good at that. Suggestions after suggestions, some good, some impossible to realize.

But, do you see any of these materialised? Hardly. Why, why and why???

Because the malays can never change. Never! Why?

The leaders forgot it or were they simply didn't want to address and admit that the actual disease is the malays and the remedy itself is also, the malays. They can never change. What is it about the malays?

Firstly as you all know, they are a lazy species. Since the beginning of time they have been like that. Even the encyclopedia called them as lazy people. I think those British with their accent tried to call them 'malas', and if you put 'y' in, it becomes 'malays'.

Embracing Islam make them a worse lot. Now they have a license to kill anything that gets into their way.

Malays are ungrateful lot. In reality, they just can't live or open their minds for others. When Mahathir said that they are complacent, they put him in jail. When Mahathir encouraged them to learn English language, they got angry with him, saying it is a 'bahasa penjajah'.

When other races 'maju', they got angry with them too. That was why at the end of Mahathir his regime, he said this, "I have achieved greatness as a prime minister, but I only fail in one thing, changing the malays."

Well, nothing to be surprised about anyway since Mahathir is not really a malay, and I guess that was why the malays were angry with him.

Drug abuse, hate, incest, liberal extremism (culture of miniskirts and gay marriages), murder, parochialism, racism, rape, religious fanaticism, snatch theft, spoilt bratty behavior, tribalism, wife abuse, child abuse, all that is associated with the malay race.

To them, malay is the biggest impediment towards building a truly Malaysian nation, and should be chucked into the dustbins of history.

A genetically flawed race cannot be fixed by politically. Nature will take its course and globalization will put them out to pasture.

What have we got now?

Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and uncompetitive on the government departments and others.

Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow Chinese is this - Why can't you just tell the malay peoples to adopt Chinese culture which is superior?

From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malays from Indonesia invaded it.

Still so thick skin, don't want to go back to Indonesia!